Vanliga Frågor


Hur kontakta jag ProSwimwear

Om du vill ha hjälp med en produkt eller har en fråga om en beställning, finns det ett antal sätt att komma i kontakt med oss. Vi strävar efter att hantera varje fråga på ett effektivt och aktuellt sätt.

Telefon

: +46 81 24 00 455

Våra telefonlinjer har öppet mellan 9.00 – 17.30 GMT Monday to Friday (utom röda dagar).

Ibland upplever vi rusningstid där vi inte kan svara på ditt samtal så snabbt som vi skulle vilja.

Under dessa extrema omständigheter och för frågor utanför våra arbetstimmar, är du välkommen att lämna ett meddelande så återkommer vi till dig så snart som möjligt.

Email

Vänligen skicka eventuella email till: hjalp@proswimwear.se

När vi har fått ditt meddelande får du ett automatiskt svar för att bekräfta att det har levererats tillsammans med ett personligt tilldelat ID-nummer.

Vi strävar efter att svara på alla mail inom 24 timmar.

Kontaktformular Online

Du är varmt välkommen att fylla i formuläret "Kontakta Oss" på vår kontaktsida, där någon ur vårt kundservice-team mer än gärna hjälper dig med dina frågor.

Var god välj vilken avdelning din fråga gäller, antingen vår "Kundtjänst" eller vårt "Retur-team" med hjälp av rullgardinsmenyn.

Detta säkerställer att ditt meddelande levereras till rätt team och behandlas så snart som möjligt.

Vänligen fyll i kommentarfältet med så mycket detaljer som möjligt, tillsammans med eventuellt ordernummer eller biljettnummer som du tidigare fått.

En av våra vänliga personal kommer att komma tillbaka till dig via telefon eller email för att besvara din förfrågan!


Postaddress

ProSwimwear Ltd, Unit 1 Plum Lane, Dunwear, Bridgwater, Somerset, TA6 5HL, United Kingdom.

(till början av sidan)



Vilka leveransalternativ finns?

Leveranstider beräknas vid tidpunkten för betalning och ger dig två alternativ att välja mellan, Tracked Post med Royal Mail eller Express Courier (Air) med DHL.

(till början av sidan)


Kan jag spåra min beställning?

Global E kommer att skicka ett spårningsnummer till din email när din beställning har skickats.

(till början av sidan)


Måste jag skriva under min leverans?

Express-beställningar via DHL behöver signeras vid leverans/upphämtning.

(till början av sidan)


Kan jag använda en alternativ leveransadress?

Om du vill att vi ska leverera till en alternativ adress hellre än till din registrerade faktureringsadress, kryssar du helt enkelt i rutan (när du ska betala) och fyller i adressuppgifterna.

För PayPal-användare och utländska kunder kan vi tyvärr bara skicka till din registrerade faktureringsadress.

Dessa restriktioner är bedrägeribekämpningsåtgärder för betalningar online, utfärdade av banksamhället och ligger utanför vår kontroll.

(till början av sidan)


Hur lång tid tar leveransen?

Global-e erbjuder en express-Leverans-tjänst som skickas via DHL och tar ungefär 1-3 arbetsdagar beroende på land för leverans. Leveranstiden kommer att bekräftas vid utcheckningsdatumet.

Den standardspårade tjänsten som skickas via Royal Mail tar cirka 3-10 arbetsdagar beroende på land för leverans. Leveranstiden kommer att bekräftas när du ska betala i kassan.

Var god notera att ovanstående leveranstider är ungefärliga och inkluderar inte potentiella förseningar hos tullen i ditt land.

(till början av sidan)

Måste jag betala några tullavgifter i mitt land?

Global-e kommer att erbjuda dig möjligheten att förbetala tillämpliga skatter, som sedan beräknas och ingår i slutpriset när du beställer via webbplatsen. Du bekräftar sådeles att sådana skatter fastställs av fraktdestinationen och därför kan variera från land till land.

Alternativet att betala förskottsavgifter är kanske inte tillgängligt för ditt frakt- och destinationsland och / eller dina produkter – i dessa fall :

(a) uppskattar du att det skattebelopp som visas under alternativet förbetalning på hemsidan bara är en uppskattningssumma , och att de faktiska skatter som betalas av dig kan vara mer eller mindre än sådan uppskattning; och

(b) du kommer att vara fullständigt ansvarig för att betala alla tillämpliga skatter direkt till den behöriga myndigheten, (och för att återkräva dem vid uppsägning av din beställning eller retur av produkter, i den mån det är tillåtet enligt dessa villkor) som bestämts av myndigheterna inom fraktdestinationen, och Global-e har inget ansvar i samband med ovanstående.

(till början av sidan)

Hur snabbt kommer min beställning att skickas?

Beställningar skickas från vårt lager Mån - Fre 8.30-15.00. Alla beställningar som mottas efter 15:00 kommer att bli behandlade följande arbetsdag. Beställningar som mottages på en röd dag eller helgdag kommer att bli behandlade följande arbetsdag.

Vi strävar efter att skicka alla beställningar inom 24 timmar, men när det är mycket att göra, går betalt porto före gratis porto. Om varan inte finns i vårt lager av någon anledning, kommer vi att kontakta dig inom 48 timmar.

(till början av sidan)

Produktens tillgänglighet

Information gällande produktens tillgänglighetsdatum är ungefära och baserade på informaion från våra återförsäljare. Dessa datum kan komma att ändras och skall enbart tas som riktlinjer. Om du behöver en vara vid ett visst datum, är det bäst att kontakta oss för att försäkra dig om att att din vara kommer fram till det datum då den behövs.

(till början av sidan)


Kan alla varor skickas över hela världen?

Vi skickar de flesta av våra varor över hela världen, även om vissa är begränsade beroende på exakt fraktdestination. Följande produkter har vanligtvis leveransrestriktioner: Energidrycker, livsmedel, geler, vätskor och aerosoler.

(till början av sidan)


Saknade varor eller skadad leverans - vad kan vi göra?

Om dina varor antingen har mottagits som skadade eller saknas, kontakta kundservice omedelbart.

För kunder i Storbritanien, skicka e-post til hjalp@proswimwear.se eller ring oss på +46 81 24 00 455.

Om varorna är skadade behöver vi ett bevis på skadan, antingen genom att varan returneras till oss, eller i vissa fall genom en bild som skickas via email.

Kundservice kan de ge dig råd om hur du ska gå vidare på bästa möjliga sätt. När vi har verifierat skadan kan vi sedan rätta till situationen.

(till början av sidan)


Beställningen har skickats men inte anlänt än - vem kontaktar jag?

Var god emaila hjalp@proswimwear.se och en representant från Global-e eller ProSwimwear kommer att följa upp vad som hänt med din beställning.

(till början av sidan)


Beställningsförsändelsen skickades aldrig - vad kan vi göra?

Var god skicka all email till: hjalp@proswimwear.se eller ring oss på +46 81 24 00 455.

ProSwimwear kommer att behandla ett försäkringsanspråk för de förlorade varorna och du kan komma att kontaktas av din lokala posttjänst för att bekräfta att du inte mottagit några varor.

(till början av sidan)


Returpolicyer

För fullständig information om våra retur- och utbytespolicyer och instruktioner om hur du returnerar dina varor, klicka här

(till början av sidan)


Lagstadgade Rättigheter

Här på ProSwimwear vill vi att du ska vara glad nöjd varje gång du handlar hos oss. Vi vet dock att du ibland kommer att vilja returnera dina varor. Därför kan du under vår 30-dagars returgaranti, om du av någon anledning är missnöjd med ditt köp, returnera varan till oss i sitt ursprungliga skick inom 30 dagar från den dag du mottog varan. Ytterligare villkor för returer finns under denna avdelning för villkor.

Enligt lag har kunder i Europeiska unionen också rätt att återkalla inköp av en vara inom sju arbetsdagar efter dagen efter det att varan levererades.

För att avbryta ditt köp inom avkylningsperioden på sju dagar, returnera varan eller föremålen enligt våra procedurer för returer och ge en anledning till returen som till exempel "Jag vill inte ha det längre". Var god paketera det aktuella objektet säkert och skicka det till oss inom 30 dagar efter det att varan levererades till dig.

För ditt skydd rekommenderar vi att du använder en spårad leverans eller bevis på porto.

 Observera att du kommer att hållas ansvarig för kostnaderna för att returnera varorna till oss, om vi inte levererade varan till dig, eller om produkten är skadad eller defekt.

Så snart vi har fått tillbaka varan för att avbryta din beställning, kommer vi att återbetala den berörda delen av inköpspriset för varan.  Vi kan inte återbetala de eventuella uppgraderade fraktkostnader du har valt. För mer information om din rätt att ångra ditt köp inom avkylningsperioden på sju dagar, besök Handels- och industriministeriets webbplats på: http://www.dti.gov.uk/consumers/buying-selling/distance -selling / index.htm

(till början av sidan)


I vilken valuta betalar jag för min beställning?

För med information om valutabetalning, vänligen klicka här

(till början av sidan)


När betalar jag för min betsällning?

Du betalar för din beställning direkt I kassen. Om varan du valt är en återbeställning, kan du välja att göra din beställning via telefon som betalningsmetod genom att betala för varan över telefonen när varan finns på lager.

När betalning tas omedelbart för varor som finns I lager, så tror vi att varan finns i lagret.

Det händer dock att våra siffror är felaktiga och I dessa fall försöker vi kontakta dig 24 till 48 timmar efter din beställning för att informera dig och antingen beställa varan åt er eller erbjuda återbetalning, beroende på vad du föredrar.

(till början av sidan)
© 2020 ProSwimwear Ltd. All Rights Reserved.