VILLKOR FÖR FÖRSÄLJNING

Betalning

Vi accepterar VISA, MasterCard, Solo, Maestro och andra lokala betalningsmetoder. Vi tar betalt för alla varar så snart din beställning har accepterats. Återbeställda varor debiteras också, men om de inte kan skickas inom 5 arbetsdagar kommer vi att kontakta dig för att antingen planera ny leveranstid eller för återbetalning.

När din beställning har bekräftats, är det en indikation på att beställningen tagits emot. Det indikerar dock inte att vi har upprättat kontakt. Vi vill indikera just att din beställning accepterats, sådeles har vi också ett kontrakt emellan oss för när vi skickar en leveransbekräftelse.

Vi har inkluderat dessa villkor för att skydda oss själva utifall att ett misstag har skett under prissättningen, för om vi har oförutsedda prissänkta varor eller om vi inte längre kan lagerföra vissa produkter av någon anledning. Vid tal om prisförändringar kommer vi alltid att kontakta dig först för att försäkra oss om att det nya priset är acceptabelt.

Betalningar tas emot av vår internationella försäljningsenhet och vår fullföljningspartner; Global-e.

Betalningar

Om du beställer via vår hemsida, bekräftar du och accepterar att:
(I) Global-e debiterar dig via den betalningsmetod du har valt för din beställning och andra belopp som kan uppkomma i samband med ordern,

(II) Du kommer att tillhandahålla giltig och aktuell information om
(a) dig själv och
(b) om tillämpligt, en annan person, men endast om du först har fått ett uttryckligt samtycke till det,

(III) Global-e får använda verktyg, programvaror eller tjänster för betalningsprocessorer för att behandla transaktioner å deras vägnar; och slutligen

(IV) om betalningen inte skickas från kortutgivaren av någon anledning och sådeles inte tas emot av Global-e, samtycker du till att omedelbart betala alla belopp på begäran och använda den metod som Global-e rimligen föreskriver.

Valuta

Priset på produkter beräknas enligt växelkursen mellan basvalutan på vår hemsida och destinationslandets lokala valuta vid den tidpunkt då du beställer.

Global-e förbehåller sig rätten att regelbundet uppdatera sådana växelkurser efter eget gottfinnande och du bekräftar att sådana uppdateringar kan påverka produktpriset på webbplatsen när du beställer.

Du debiteras enligt gällande växelkurs när du lägger din order via webbplatsen.

Skatt

Global-e kommer att erbjuda dig möjligheten att förbetala tillämpliga skatter, som sedan beräknas och ingår i slutpriset när du beställer via webbplatsen.

Du bekräftar sådeles att sådana skatter fastställs av fraktdestinationen och därför kan variera från land till land.

Alternativet att betala förskottsavgifter är kanske inte tillgängligt för ditt frakt- och destinationsland och / eller dina produkter – i dessa fall :

(a) uppskattar du att det skattebelopp som visas under alternativet förbetalning på hemsidan bara är en uppskattningssumma , och att de faktiska skatter som betalas av dig kan vara mer eller mindre än sådan uppskattning; och

(b) du kommer att vara fullständigt ansvarig för att betala alla tillämpliga skatter direkt till den behöriga myndigheten, (och för att återkräva dem vid uppsägning av din beställning eller retur av produkter, i den mån det är tillåtet enligt dessa villkor) som bestämts av myndigheterna inom fraktdestinationen, och Global-e har inget ansvar i samband med ovanstående.

Priser

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan notifieringar. För tyngre varor, så som väskor, simfenor och energidrycker, förbehåller vi oss rätten att lägga till ytterligare portokostnader.

Skatteändringar

Eventuella avgifter för tullklarering måste betalas av dig som kund eller av mottagaren. Vi har ingen kontroll över dessa avgifter och kan inte förutsäga avgifterna.

Policyn vad gäller tull varierar mycket från land till land, så du måste kontakta ditt lokala tullkontor om du behöver mer information.

Leverans

BESTÄLLNINGAR SOM MOTTAGES EFTER 15.00 (BST BRITISH STANDARD TIME) KOMMER ATT SKICKAS NÄSTA ARBETSDAG

Produktens Tillgänglighet

Information gällande produktens tillgänglighetsdatum är ungefära och baserade på informaion från våra återförsäljare.

Dessa datum kan komma att ändras och skall enbart tas som riktlinjer. Om du behöver en vara vid ett visst datum, är det bäst att kontakta oss för att försäkra dig om att att din vara kommer fram till det datum då den behövs.

Uppdelade Beställningar

Ibland har vi slut på en vara/några varor vid den tidpunkt då du beställer. Om detta händer, reserveras din beställning hos ProSwimwear, och du kommer att bli kontaktad av vårt Kundservice-team.

De kommer att fråga dig om du hellre vill ha en uppdelad leverans skickad till dig eller om du hellre vill vänta på att alla varor lagerförs så att du kan få alla varor samtidigt.

Hela paketet kommer att skickas från vårt lager så snart alla produkter finns i lager. Om du har några frågor rörande detta, ber vi dig kontakta vårt kundservice-team.

Skötselråd

Först och främst måste man ta I beaktande att Lycra är ett väldigt känsligt material och dess livslängd är väldigt begräsad i vatten med klor. Strykan i kemikalierna varier, vilket innebär att mer klor används, vilket bryter ner Lycra snabbare.

Plagget bör handtvättas i kallt vatten omedelbart efter användning, eftersom Lycran fortsätter att påverka plagget så länge det sitter i. 

Unvdik att vira in simkläderna i en handduk, och försök att lägga simkläderna i en gympapåse där de kan andas.

Detta är det bästa sättet att transportera dina simkläder hem. Sköljmedel/schampo och duschcreme bryter ner Lycra snabbt, därför rekommenderar vi att du inte duschar iklädd dina simkläder eller tvättning av dessa i tvättmaskin.

Det bästa sättet vi kan rekommendera för att torka dina simkläder är att låta dessa lufttorka, men inte i direkt solljus, och att inte använda element eller torktumlare.

Att sitta på den skrovliga poolkanten kan också skada materialtet på simkläderna, så försök undvika detta. Om du följer dessa råd, kommer du att få mer simkläder för pengarna, vilket du sparar pengar på på lång sikt.

SKÖTSELRÅD FÖR SIMKLÄDER

Korrekt dräktstorlek

Det är kundens ansvar att mäta bäraren korrekt, samt ta reda på återförsäljarens storleksguide, som finns tillgänglig på ProSwimwears hemsida.

Kundservice finns tillgängligt för att ge dig råd gällande storlekar, men eftersom de varken kan se bäraren eller hur måtten mätts, kan ProSwimwear inte ta ansvar för huruvida simkläderna är i rätt storlek eller inte.

Det är kundens fullständiga ansvar för storleken som beställts.

Återbetalningar

Vi strävar efter att behandla returnerade varor inom sju arbetsdagar från när returen anlänts hos oss.

 

Om du har beställt en produkt som för närvarande finns på rest. Om varan är slut i lager på grund av ett fel på vårt system, kontaktar vårt kundservice-team dig för att se om det finns ett alternativ som du behöver, eller ge dig en fullständig återbetalning för varan/varorna.

 

När en vara har bedömts vara felaktig eller förlorad enligt vår policy, skickas återbetalningen till vårt finansteam för att betalas tillbaka till kunden inom sju arbetsdagar.

Kampanjer

ProSwimwear har kampanjer och specialerbjudanden genom helt året! En del kampanjer har villkor där du får mer rabatt ju mer du handlar! Om du vill returnerna någon vara, kommer du bara att bli återbetalad det rabatterade priset du först betalade.

Garanti

ProSwimwears returavdelning fungerar tillsammans med våra tillverkare, som vill bli informerade om produkter som anses vara felaktiga.

Därför returneras alla felaktiga varor direkt till tillverkaren för undersökning. När tillverkaren och vår returavdelning har kommit överens om att produkten är defekt, kan varan ersättas eller krediteras.

ProSwimwear kommer att sträva efter att bearbeta detta så snabbt som möjligt med förbehåll för tillverkarens tidsplaner.

Om emellertid produkten anses vara defekt på grund av kundernas hantering eller rättvist slitage, kommer varan att returneras till kunden och ingen ersättning eller återbetalning utfärdas.

Integritetspolicy

ProSwimwear avslöjar inte köparens information till någon tredje part, annat än när orderuppgifter behandlas via en av de säkra betalningsgränserna. I det här fallet kommer tredje parten inte lämna några uppgifter till någon annan tredje part.

Kakor används för att hålla reda på innehållet i din kundvagn på denna shoppingsida. Som en del av processen, används de också efter att du har loggat in. Du kan stänga av kakor på din browser genom att gå till “Verktyg | Internetalternativ | Sekretess" och väljer att blockera cookies.

Om du stänger av cookies kommer du dock inte att kunna beställa eller dra nytta av andra funktioner som använder cookies. Uppgifter som samlas in av denna webbplats används för att:

a. Ta emot och fullfölja kunders beställningar

b. Administrera och utveckla sidan och dess service

c. Endast uppge information till tredje part för leveransändamål

Kundomdömen

Du kan komma att bli kontaktad av en omdömdeshemsida å Proswimwears vägnar för att lämna omdöme om en beställning. Proswimwear använder sig för närvarande av Trusted Shops, som kommer att skicka en förfrågan om att lämna omdömen genom att emaila dig.

Returer

För mer information om vår returpolicy, var god  klicka här.

Med alla returer måste köpbevis och ordernummer vara med.

Undertecknad för porto rekommenderas vid förlust.

Kunderna kan returnera order till egen kostnad genom deras föredragna transportör.

Alla returvaror måste returneras i originalförpackningen med alla prislappar på plats.

Eventuella föremål som har burits eller använts i en pool eller utsatts för vatten med klor kan inte returneras för återbetalning.

Det är kundens ansvar att avgöra lämplighet och passform av alla varor innan du använder objekten i en pool, vilket skulle göra objekten osäljbara om dessa returneras.

Det är kundens ansvar att försäkra sig om att produkten är tillräckligt förpackad för att undvika eventuella skador under transporten. Varor som skadas pga detta under transporten kommer att returneras till kunden och återbetalas inte.

Ibland erbjuder vi våra kunder en vara gratis enligt villkoren för en specialiserad kampanj. ProSwimwear erbjuder dessa varor gratis i god tro, men kan inte hållas ansvariga för om varan blir defekt på något sätt och kommer inte att hållas ansvariga för ersättning av dessa.

Om vi har en hög volym avkastning kan återbetalning ta upp till 14 dagar att behandlas
 

Returskatt & Tull

Observera att ProSwimwear inte hålls ansvariga för betalning av tull eller skatt avseende returer av köpta föremål.

När du returnerar varor till ProSwimwear, bör du vänligen se till att du är införstådd med eventuella avgifter, särskilt när du använder bud.

Varor som returneras till ProSwimwear som är obetalda eller har utestående skatter och avgifter kommer att avslås. Detta innebär att de kommer att hållas av budtjänsten tills betalningen har erhållits.

Alla föremål som hålls av kurirer i väntan på betalning kommer att hållas på en extern plats dit ProSwimwear inte har tillgång.

Om skatter och avgifter är obetalda och/eller returer innehas av bud, kommer ProSwimwear inte att kunna behandla din återbetalning.

Returer som har skickats med förutbetalda skatter och avgifter accepteras och behandlas som normalt.

 

Felaktiga Varor

Varor som returneras som felaktiga ska skickas till vår returavdelning med en tillkommande notering med ordernummer och detaljer om problemet.

Varan kommer då att bedömas av vårt returteam i samarbete med tillverkaren.

Skulle varan anses vara felaktigt kommer detta att bytas ut. Om varan är en föråldrad produkt kommer återbetalning, om sådan begärs, ske efter överenskommelse.

Om föremålet är felaktigt kommer du att få återbetalning och ersättning för porto (endast standardleveranskostnader).


Försändelser skedda av misstag

Försändelser som mottagits felaktigt, bör returneras till vår returavdelning.

Vid mottagning av varan, kommer varan att ersättas så länge den finns på lager, och den korrekta varan samt återbetalning kommer att skickas.

Kunderna kommer även att ersättas för rimliga returkostnader som uppkommit.


Våtdräkter

Var god notera att alla varor inspekteras innan de lämnar vårt varuhus. Vi förbehåller oss rätten att vägra ett utbyte eller en återbetalning om varan utstått skada på grund av vårdslöshet under din ägo.  Vi accepterar inte returer på varor som visar att de blivit använda/burna, utan originalförpackning eller utan prislapp på.

Utbyten

Tyvärr kan vi inte erbjuda någon bytesrätt. Om du behöver ett alternativ till vad du beställt, var god gör en ny beställning och returnera originalet för återbetalning.

Returadress
Ezi Returns - ProSwimwear
Industriestraße 30
21394 Kirchgellersen
Tyskland

Säker Beställning

försiktighetsåtgärder vidtas för att säkerställa att transaktionerna är säkra, även om ProSwimwear inte kan hållas ansvarig för eventuella brott mot säkerheten.

Alla beställningar som skickas online behandlas automatiskt från de uppgifter du lämnade när du slutförde beställningen.

För att hjälpa oss att förebygga bedrägerier kan beställningar på £200 GB pund eller mer kräva ett fast telefonnummer. Kortbedrägerier är olagliga och förövarna kommer att åtalas.

WEEE-Regulationer:

Direktivet om Elektiskt Avfall och Elektrisk Utrustning (WEEE) är nu en brittisk lag. Lagstiftningen syftar till att producenterna ska betala för insamling, behandling och återvinning av elavfall.

Reglerna innebär också att leverantörer av utrustning som high street-butiker och internethandlare måste tillåta konsumenterna att återlämna sitt avfallsmateriel kostnadsfritt.

Mängden WEEE vi slänger ökar med cirka 5% varje år vilket gör detta till den snabbast växande avfallsströmmen i Storbritannien.

• Att återvinna varor minskar miljö- och hälsorisker accosierade med att skicka elektronik till deponi.

ProSwimwear Ltd är skyldiga enligt dessa regler att erbjuda våra kunder gratis återtagande av deras WEEE på likvärdiga grunder när de köper ny Elektronik eller Elektroniska produkter från oss.

Kunder måste returnera sina likvärdiga WEEE-varor till oss inom 30 dagar efter att de köpt den nya produkten.

ProSwimwear Ltd,
Unit 1,
Plum Lane,
Dunwear,
Bridgwater,
Somerset,
TA6 5HL,
United Kingdom

Enligt WEEE-föreskrifterna ska alla nya elektrioniska varor nu märkas med den överkorsade soptunne-symbolen för att visa att de producerats efter 13 aug 2005, och bör kasseras separat från vanligt hushållsavfall, så att dessa kan återanvändas.

Trade Mark

Proswimwear är ett registrerat varumärke av och används under licens från Proswimwear Ltd.

Du är inte tillåtet att använda vårt varumärke utan vårt godkännande.

© 2020 ProSwimwear Ltd. All Rights Reserved.